Mierzeja

WYBIERZ MIEJSCOWOŚĆ

Szlaki turystyczne i rowerowe Władysławowa

Szlaki turystyczne:

Szlak niebieski nadmorski (Rozewski) z Krokowej rozewską blizą na półwysep helski do Juraty. Trasa prowadzi przez Minkowice, Sławoszyno, Ostrowo, Ostrowo Pustki, Jastrzębią Górę, Rozewie, Chłapowo do Władysławowa. Cały szlak ma długość 28 km, planowany czas przebycia to 6,5 godziny. Szlak jest oznakowany i nosi nazwę Nadmorskiego Szlaku Zatokowego. Na jego trasie początkowo podziwiamy krajobraz nadmorskich kęp i pradolin, a później gdy biegnie w pobliżu brzegu morskiego – klify. Najpierw przechodzimy przez Kępę Sławoszyńską, która jest jeszcze częścią wysoczyzny żarnowieckiej, dalej przez wysoką na 30m Kępę Ostrowską, otoczoną Bielawskimi Błotami. Na błotach utworzono rezerwaty "Moroszka Bielawskiego Błota" i "Woskownica Bielawskiego Błota" chroniące rzadkie rośliny błotne. Inne rezerwaty na trasie to : „Przylądek Rozewski” i „Dolina Chłapowska” zlokalizowany w wąwozie chłapowskim. Między Władysławowem a Jastrzębią Górą znajduje się najwyższa część Kępy Swarzewskiej ze wzniesieniem Jastrzębia Góra. Kępa podmywana przez morskie fale tworzy urwisty brzeg – klify. Klif na wysokości Chłapowa są jednymi z najwyższych w Polsce. Na szlaku możemy podziwiać nie tylko niezwykłości przyrody, ale także ciekawy twory ludzkich rąk. W Rozewiu latarnię, która pod czas okresu międzywojennego, była symbolem dostępu Polski do morza. W mijanych miejscowościach i miasteczkach jest wiele zabytków i miejsc ciekawych zwiedzenia.

Niedaleko szlaku niebieskiego, w pobliżu ostrowskiej leśniczówki rozpoczyna się 5-kilometrowa ścieżka dydaktyczna przez rezerwat Bielawa z 12 przystankami i 2 platformami widokowymi.

Szlak niebieski nadmorski (Rybacki) jest kontynuacją szlaku Rozewskiego. Odcinek "rybacki" rozpoczyna się we Władysławowie przy dworcu PKP i kończy się w Juracie – 25,7 km. Dalej idziemy ulicą Hallera w kierunku Domu Rybaka i tuż przed nim skręcamy w prawo, przechodzimy koło lunaparku, przy rondzie skręcamy w lewo i dochodzimy do nasady Półwyspu Helskiego. Po prawej stronie mijamy rezerwat Słone Łąki i po około 7 km dochodzimy do Chałup. Po kolejnych 3 km osiągamy wydmę Ortus. Docieramy do Kuźnicy, a za nią po następnych 3 km do wydmy Libek. Szlak kończy się w Juracie. Dogodne wejście na szlak to wszystkie stacje kolejowe między Władysławowem a Juratą.

Ścieżki rowerowe:

Bulwar Nadmorski prowadzący od Władysławowa aż do Karwi. W trakcie realizacji jest kontynuacja budowy ścieżki rowerowej - prowadzącej od Chałup wokół Zatoki Puckiej – która już funkcjonuje na półwyspie.

Oznakowana trasa rowerowa z Mechowa do Jastrzębiej Góry, tzw. "Mechowianka". Trasa rozwidla się w Puszczy Darlubskiej za Mechowem w kierunku Starzyna i Starzyńskiego Dworu, ponownie łączy się w Radoszewie i dalej wiedzie przez Parszkowo, Kaczyniec, Czarny Młyn do Jastrzębiej Góry.

NEWSLETTER
Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać aktualne informacje o najlepszych ofertach.